Aerial Yoga

مشکلات و دغدغه‌های زندگی، به بروز تنش‌های روحی در همه ما می‌انجامند و درنتیجه موجب‌ می‌شوند که از دوست داشتن خودمان که باعث می‌شود از لحظه لحظه زندگی لذت ببریم، فاصله بگیریم. بنابراین برای اینکه بتوانیم از هر لحظه زندگی خود لذت ببریم، ابتدا باید یاد بگیریم خودمان را دوست داشته باشیم. برای دوست داشتن خود نیز باید تاثیرات مشکلات و دغدغه‌های روزمره بر روی روح و روان خود را به حداقل برسانید، اما چگونه؟. یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به آرامش و حس کردن لذت واقعی زندگی با گوشت، پوست و استخوان، انجام حرکات ورزشی یوگا و مدیتیش است که یکی از زیر مجموعه های یوگا اریال یوگا (Aerial Yoga) است

ورزش اریال یوگا (Aerial Yoga) چیست؟

بل از اینکه بگوییم اریال یوگا چیست، لازم است توضیح مختصری را درباره ورزش یوگا ارائه دهیم. به طور کلی در ورزش یوگا، یکسری تمرینات جسمی، تمرکزی، تنفسی و مهم‌تر از همه رهاسازی ذهن انجام می‌شود که درنتیجه موجب می‌شود، آرامش روحی و جسمی فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید.

در ورزش یوگا تمامی تمریناتی که به آن‌ها اشاره کردیم، بر روی یک زیرانداز که به آن مت گفته می‌شود انجام می‌گیرد؛ اما در ورزش اریال یوگا، که به عنوان یکی از زیرشاخه‌های یوگا شناخته می‌شود، تمامی تمرینات با پارچه‌ای ابریشمی که به شکل بانوج است و از سقف آویزان می‌شود انجام می‌گیرد؛ بنابراین هنگام انجام تمرینات این ورزش، بدنتان در هوا معلق است که نه تنها موجب آرامش و تسکین روح شما می‌شود، بلکه در انعطاف‌پذیری بدن شما نیز تاثیر ویژه‌ای دارد.

جالب است بدانید که حرکات ورزش Aerial Yoga نه تنها ترکیبی از حرکات یوگا می‌باشند، بلکه ترکیبی از تمرینات پیلاتس، رقص و ژیمناستیک نیز به حساب می‌آیند؛ به همین دلیل اریال یوگا سبک‌های متعددی دارد از سوئینگ یوگا گرفته تا اریال دنس، اریال سیلک و اریال هوپ که در ادامه به همه آن‌ها اشاره خواهیم کرد.


با انواع سبک‌های اریال یوگا آشنا شوید

همانطور که اشاره کردیم حرکات اریال یوگا ترکیبی از حرکات پیلاتس، رقص و ژیمناستیک هستند؛ به همین دلیل سبک‌های متعددی را در این رشته ورزشی شکل می‌دهند که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها و تفاوت آن‌ها با یکدیگر می‌پردازیم.

  • سوئینگ یوگا

در تمرینات Aerial Yoga و سوئینگ یوگا از پارچه ابریشمی که از سقف آویزان شده است، استفاده می‌شود؛ منتهی در سوئینگ یوگا، پارچه ابریشمی دارای دستگیره هم می‌باشد که این امکان را به ورزشکار می‌دهد تا در وضعیت‌ها و پوزیشن‌های متعددی قرار بگیرد و حتی تمرینات TRX را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

جالب است بدانید در تمرینات سوئینگ یوگا که با پارچه ابریشمی دسته‌دار صورت می‌گیرد، از نیروی جاذبه زمین در کنار وزن بدن استفاده می‌شود تا فشاری که بر روی ستون فقرات وارد می‌شود را تا حداقل‌ترین حالت ممکن کاهش یابد.

  • اریال دنس

همانطور که از نام اریال دنس پیداست، در این سبک از تمرینات اریال یوگا، ورزشکار با استفاده از پارچه ابریشمی آویزان شده از سقف، به انجام حرکات رقصی که با تمرینات ژیمناستیک، آکروباتیک و هنرهای سیرک ترکیب شده است می‌پردازد.

اریال دنس به شما کمک می‌کند از یوگای سنتی به سمت حرکات آکروباتیکی که با تمرینات ژیمناستیک ترکیب شده است بروید؛ تا بتوانید آگاهی کاملی بر روی تنفس و بدن خود در حالت وارونگی پیدا کنید.

  • اریال سیلک

سبک دیگری از اریال یوگا، اریال سیلک است که ترکیبی از حرکات یوگا، پیلاتس و تمرینات قدرتی باله با میله می‌باشد؛ بنابراین در این سبک از Aerial Yoga، ورزشکار با گرفتن پارچه اریال یوگا، حرکات یوگا را به همراه پیلاتس انجام می‌دهد و برای قدرتی کردن هر چه بیشتر تمرینات، از حرکات باله با میله نیز استفاده می‌کند.

جالب است بدانید که از اریال سیلک در پیلاتس و فیتنس نیز استفاده می‌شود. آن دسته از تمرینات پیلاتس و فیتنس که با حرکات اریال سیلک ترکیب می‌شوند، با نام‌های ایرو پیلاتس، اریالاتس و آنتی گراویتی فیتنس شناخته می‌شوند.

  • اریال هوپ

مطمئنا تاکنون حلقه‌های فولادی بزرگی که هنرمندان سیرک بر روی آن‌ها حرکات آکروباتیک هوایی انجام می‌دهند را دیده‌اید؛ ورزش اریال هوپ برخلاف سایر سبک‌های اریال یوگا که تاکنون با آن‌ها آشنا شدید، نیز به همین شکل است. به گونه‌ای که ورزشکاران جهت انجام حرکات اریال هوپ از یک حلقه فولادی که از سقف آویزان شده است برای انجام حرکات آکروباتیک هوایی به صورت ایستا و چرخشی استفاده می‌کنند. بنابراین اریال هوپ، ورزش اریال یوگا با حلقه به حساب می‌آید.

شاید فکر کنید حرکات اریال هوپ، بیشتر نمایشی است تا ورزشی؛ اما این تصور کاملا اشتباه است؛ چراکه حرکات این ورزش نه تنها انعطاف‌پذیری بدن شما را بالا می‌برد، بلکه استرس و اضطراب شما را به صورت ویژه‌ای کاهش می‌دهد.

برنامه کلاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *