Aerial Hoop
06 بهمن
seoP662019

ورزش اریال هوپ (Aerial Hoop) چیست

آیا به دنبال یک راه جدید و هیجان انگیز برای به چالش کشیدن خود و ایجاد قدرت و انعطاف هستید ؟ حلقه هوایی که به نام لیرا یا حلقه هوایی نیز شناخته می شود ، یک هنر هوایی فریبنده است که مهارت های آکروباتیک ، رقص و سیرک را ترکیب می کند .

ورزشهای معلق به سرعت در حال تبدیل شدن به بهترین روش برای افزایش تناسب اندام و انعطاف بدن هستند . از اریال سیلک گرفته تا یوگا هوایی و به دلیل بازده و نتایج خارق العاده ، به سرعت در حال فراگیر شدن در سر تا سر دنیا هستند ، چرا که علاوه بر ورزش ، بسیار سرگرم کننده است و بسیاری از ورزشکاران به این ورزشها روی آورده اند چرا که همزمان باعث می شود عرق کنید و لبخند بزنید !

ورزش اریال هوپ را حتما در اجراهای هنرمندان نمایشی که به دنبال ماجراجویی بیشتر هستند ، دیده‌اید . ورزش اریال هوپ را هم مردان هم زنان برای خلق هیجان و جذابیت بیشتر در کارشان استفاده می‌کنند .

اریال هوپ در نگاه اول وسیله ای تمرینی با ساده ترین ساختار است که تنها از حلقه ای فلزی تشکیل شده که از سقف آویزان است اما با اولین استفاده از قابلیت های بی نظیر آن شگفت زده خواهید شد ، چرا که به ورزشکار احساسی را خواهد داد که هرگز تجربه نکرده . حتی با اولین استفاده و تنها با نشستن یا آویزان شدن از این وسیله حسی بی نظیر را تجربه خواهید کرد و به مرور زمان با افزایش داینامیک ، فشار تمرین ، انواع ژست های زیبا و ظریف و یا حتی چرخیدن در هوا ، شما را از قابلت های بدنتان شگفت زده میکند .

اریال هوپ (Aerial Hoop)  که با نام های حلقه اریال (Aerial Ring) و لیرا هوپ (Lyra Hoop) یا cerceau / cerceaux نیز شناخته می شود ، باعث به چالش کشیدن آمادگی جسمانی و انعطاف بدن می شود . شما با هر بار تمرین با اریال هوپ از افزایش تمرکز ذهنی و اعتماد به نفس خود ، شگفت زده میشوید .

اریال هوپ یا حلقه لیرا اغلب در کلاس های تناسب اندام در سراسر جهان دیده می شود . این یک ورزش فوق‌العاده برازنده است که به خوبی تمرینات رقص روی میله شما را تکمیل می‌کند . تمرین با اریال هوپ ، قدرت ، تمرکز ذهن ، استقامت و انعطاف پذیری را به چالش می کشد و به شما کمک می کند تا با ترس های خود روبرو شوید .

اریال هوپ چارچوبی را فراهم می کند که در آن چیزهای شگفت انگیزی می توانند اتفاق بیفتند . در اریال هوپ ، ترکیب بین ورزش و هنر با آکروباتیک هوایی بی پایان است . شما اریال هوپ یا حلقه هوایی را در طول سفر خود در هوا با خود خواهید برد .

حلقه هوایی ممکن است برای برخی کمی ترسناک به نظر برسد زیرا حلقه از سقف آویزان است و بنابراین شما هیچ تماسی با زمین ندارید ، اما اغلب به سرعت عادت می کنید . حلقه همچنین برای تعادل شما مفید است زیرا بدن تعادل را در حرکت پیدا می کند .

 

 

Aerial Hoop
آریال هوپ

انواع اریال هوپ

حلقه‌های اریال هوپ در اندازه‌ها و انواع مختلفی وجود دارند ، غالبا یک یا دو قلاب داشته که ثابت و یا روی حالت چرخان قرار می‌گیرند .

در نظر بگیرید که آیا یک فولاد توخالی می خواهید یا یک حلقه یوگا جامد . لوله های توخالی سبک تر هستند و به راحتی می چرخند . یک میله جامد ممکن است چالش بیشتری برای چرخش باشد ، اما چرخش آن پس از جمع‌آوری تکانه بیشتر طول می‌کشد .

اندازه حلقه شما قطر خارجی آن است . شما می توانید با عمود نشستن روی صندلی ، اندازه گیری طول از پایه صندلی تا بالای سر خود ، تعیین کنید که کدام اندازه برای شما بهترین است . ۲ اینچ را به این اندازه گیری اضافه کنید و می دانید چه اندازه ای نیاز دارید .

ضخامت ۹ میلی متر بین ۲۴.۳ میلی متر و ۳۴ میلی متر تفاوت وجود دارد . اگر شما یک ژیمناستیک یا یک رقصنده میله ای هستید ، یا اگر دست های بزرگتری دارید ، ممکن است گرفتن بازتر برای شما ارجح باشد . اندازه استاندارد صنعت ۲۵ میلی متر است ، در حالی که در ۳۴ میلی متر کمی ضخیم تر است . آنهایی که تازه وارد کار شده اند یا آنهایی که قبلاً از میله استفاده کرده اند ممکن است گرفتن ضخیم تر را راحت تر ببینند .

 

 

 

 

 

 

 

Aerial Hoop چیست ؟

حلقه هوایی یک حلقه زیبا از فولاد یا آلومینیوم است که از یک نقطه بالای سر آویزان شده و اجراکننده می‌تواند روی آن بچرخد ، تاب بخورد ، جابجا شود و ژست بگیرد و مهارت‌های انعطاف‌پذیری ، قدرت و ظرافت زیادی را نشان دهد .

حلقه هوایی یک وسیله فوق العاده برای تمام سطوح مهارت هنرهای هوایی ، از مبتدی تا حرفه ای باتجربه است . روی آن ، می توانید حرکات قدرتی خود را انجام دهید ، عقرب خود را کامل کنید ، یا فقط روی میله بنشینید و مانند یک پرنده ژست بگیرید . از آنجایی که این وسیله توانایی چرخش را دارد ، مخاطبان شما از دید ۳۶۰ درجه از عملکرد شما برخوردار هستند ، که یک اثر مسحورکننده است . حلقه هوایی به نام لیرا یا سرسو نیز شناخته می شود .

می‌توان از آن به صورت ایستا یا چرخشی استفاده کرد . ترفندهای قابل اجرا شامل حرکت شمعدان ، آشیانه پرنده . هلال ماه می‌شود .

هنرمندان حلقه هوایی می‌توانند روی حلقه‌های لیرا حرکات آکروباتیک هوایی را به صورت ایستا و چرخشی انجام دهند و تمرینات قدرتی ، چابکی و زیبایی را با هم ترکیب کنند .

تاریخچه ورزش اریال هوپ

خاستگاه حلقه های هوایی را می توان از هنرهای سیرک سنتی قرن نوزدهم ردیابی کرد . در اصل ، حلقه هوایی از یک دایره چوبی جامد ساخته شده بود که با پارچه پوشانده شده بود . با طناب یا زنجیر از سقف آویزان می شد و در ترکیب با سایر دستگاه های هوایی مانند ذوزنقه و طناب استفاده می شد . با گذشت زمان ، حلقه چوبی با حلقه فلزی یا آلومینیومی جایگزین شد که آن را قوی تر ، سبک تر و همه کاره تر کرد .

همانطور که هنر سیرک تکامل یافت ، حلقه هوایی به یک رشته محبوب در بین هواداران و اجراکنندگان تبدیل شد . امروزه حلقه های هوایی اغلب در نمایش های سیرک معاصر ، نمایش های رقص و مسابقات هنرهای هوایی دیده می شود . همچنین به یک فعالیت تناسب اندام و تفریحی محبوب برای افراد در هر سن و توانایی تبدیل شده است .

اگرچه منشأ اریال هوپ هنوز مورد مناقشه است ، اما از اواسط دهه ۲۰۰۰ به یکی از اصلی‌ترین ابزارهای سیرک تبدیل شده‌است . یک مثال قابل توجه ، نمایش مشهور سیرک دو سولیل وارکای است که اریال هوپ را در تورهای بین‌المللی خود به نمایش گذاشت . ظاهراً این ابزار در سال ۱۹۹۵ توسط آندره سیمارد ، یکی از متخصصان تحقیق و توسعه آکروباتیک Cirque du Soleil که در تلاش بود راه‌های جدید و هیجان‌انگیزی برای آکروبات‌ها پیدا کند ، ساخته شد .

 

آریال هوپ
آریال هوپ تندیس غرب

ترفندها و رقص و تمرینات اریال هوپ

لیرا یا حلقه هوایی امکان انجام طیف وسیعی از تمرینات را از پایین ، داخل و بالای میله فراهم می کند .
اریال هوپ یک تمرین حرکتی خلاقانه فوق‌العاده است ، چه بخواهید یک تمرین عالی برای کل بدن داشته باشید و چه برای سرگرم کردن توده‌ها . دنیایی از سکانس‌های زیبا در انتظار کشف و اختراع است ، از ژست‌های ساده و نفس‌گیر درون حلقه گرفته تا انقباضات هوایی تا چرخش‌های پویا . اینکه چگونه مسیرهای خود را از طریق حلقه پیدا کنید به ترجیح شخصی شما بستگی دارد .

شما می توانید تقریباً از هر انتهای بدن خود از حلقه خود آویزان شوید ، در حالی که تعادل های مبتکرانه عضلات شما را به چالش می کشند و تقویت می کنند . حتی نشستن در داخل قاب کاملا دایره‌ای حلقه ، چه در حال چرخش یا ثابت باشد ، تصویر زیبایی را ایجاد می‌کند . حلقه های هوایی برای تمرین ژیمناستیک ، کاردیو ، تمرینات قدرتی و غیره عالی هستند .

بهترین تمرینات با سطح مبتدی در اریال هوپ

به عنوان یک مبتدی ، احتمالاً شروع به یادگیری آویزان های اولیه از دستان خود برای افزایش قدرت بازو و گرفتن خواهید کرد . همچنین می توانید از آرنج و زیر بغل خود آویزان شوید . بسته به تنظیمات و دستگاهتان ، می‌توانید بچرخید ، بچرخانید یا به وارونگی‌های جسورانه بپیچید .

نکته مهم در استفاده از حلقه هولا این است که برای تمرینات شلوار بلند و تاپ بپوشید زیرا زیاد با زانوهایتان آویزان می‌شوید بنابراین لازم است از آنها محافظت کنید .

زانو آویزان معمولاً در اوایل کار هنرمند Lyra آموزش داده می شود و می توان آن را با یک یا دو زانو اجرا کرد . از روی زمین شروع کنید و میله را نگه دارید . زانوهای خود را به سمت بالا جمع کنید و حلقه را قلاب کنید . وقتی برای رها کردن آماده شدید ، تکرار کنید ! اینها شکم شما را تقویت می کند و شما را به وارونگی عادت می دهد .

مچ آویزان پا حرکات پیشرفته تری هستند و شکمی قوی همراه با تحمل درد بالا را می طلبند . با این حال ، اجازه ندهید که شما را بترساند . هر کسی که در هنرهای هوایی پیشرفت کند با کمی ناراحتی آشنا خواهد شد و خروج از آن منطقه راحت همیشه ارزشش را دارد .

آرنج آویزان یکی دیگر از حرکت های ساده برای شروع است . به سادگی از روی زمین شروع کنید و آرنج خود را روی میله قلاب کنید . سعی کنید وزن بدن خود را فقط با آرنج تحمل کنید و سپس یک چرخش را معرفی کنید. طرف مقابل را فراموش نکن !

بهترین تمرینات با سطح متوسط در اریال هوپ

دراز و نشست Lyra و کشش Lyra را برای ایجاد قدرت و استقامت برای یک تمرین متوسط عالی امتحان کنید ! اینها محدودیت های شما را افزایش می دهند و استقامت بسیار خوبی برای تمرین شما بعدا ایجاد می کنند .

از روی زمین ، به یک آویزان ساده روی زانو بیایید و سپس بدن را تا جایی که ممکن است بالا بیاورید و به میله بالایی برسید . تا جایی که می توانید انجام دهید !

کشش روی حلقه هوایی بسیار ساده است . آنها را از روی زمین و سپس از بالای حلقه امتحان کنید !

بهترین تمرینات با سطح پیشرفته در اریال هوپ

آویزان از گردن یکی دیگر از حرکات پیشرفته روی حلقه است که پس از تسلط بر آن ، پاداش بزرگی را ارائه می دهد . این حرکت که همیشه خشنودکننده است ، شکل زیبایی را به نمایش می‌گذارد ، زیرا مجری حرکت تنها از ماهیچه‌های گردنش آویزان می‌شود .

همراه با حرکات آویزان ، تعادل های ظریفی از پشت یا جلو یا پهلو وجود دارد . اینها می توانند ژست های مستقل یا انتقالی در روال شما باشند . در هر سکانس هوایی ، به این فکر کنید که چگونه حرکات به طور یکپارچه خود را به حرکات بعدی می‌رسانند . بخشی از جادوی رقص در انتقال آن نهفته است .

 

 

 

 

مزایای حلقه هوایی

حلقه هوایی مزایای جسمی و روحی مختلفی را ارائه می دهد . این یک تمرین تمام بدن است که به ایجاد قدرت ، انعطاف پذیری و استقامت کمک می کند . همچنین تعادل ، هماهنگی و آگاهی فضایی را بهبود می بخشد. به علاوه ، یک راه سرگرم کننده و خلاقانه برای بیان خود و ایجاد اعتماد به نفس است .

نکاتی برای مبتدیان اریال هوپ

اگر به تازگی با حلقه هوایی شروع کرده اید ، مهم است که یک مربی واجد شرایط را پیدا کنید که بتواند شما را از طریق اصول اولیه راهنمایی کند . شما همچنین می خواهید لباس راحت و متناسب بپوشید. و به یاد داشته باشید ، پیشرفت زمان می برد – با خودتان صبور باشید و از سفر لذت ببرید !

برای تمرینات شلوار بلند و تاپ بپوشید زیرا زیاد با زانوهایتان آویزان می‌شوید بنابراین لازم است از آنها محافظت کنید .

بر روی زمین و در زیر حلقه اریال ، تشک محافظ قرار بدید که در صورت افتادن صدمه نبینید .

 

 

 

خرید حلقه اریال هوپ

حلقه‌هایی که استانداردهای ایمنی را برآورده می‌کنند با مواد باکیفیت و تکنیک‌های ساخت و ساز ساخته می‌شوند که تضمین می‌کند می‌توانند در برابر سختی‌های تمرین هوایی مقاومت کنند .
استانداردهای ایمنی برای حلقه های هوایی شامل حداقل وزن و الزامات تحمل بار است . حلقه‌هایی که این استانداردها را برآورده می‌کنند به اندازه کافی قوی هستند تا وزن مجری و هر حرکت دینامیکی که در طول تمرین هوایی انجام می‌شود را تحمل کنند .
حلقه هایی که استانداردهای ایمنی را رعایت می کنند با در نظر گرفتن ایمنی طراحی شده اند . آنها برای اطمینان از اینکه می توانند نیروهای وارد شده بر روی آنها را در طول تمرین هوایی کنترل کنند و خطر خرابی و آسیب تجهیزات را کاهش دهند ، آزمایش و تأیید شده اند .
دانستن اینکه از تجهیزاتی استفاده می کنید که استانداردهای ایمنی را رعایت می کنند ، می تواند در طول تمرین هوایی به شما آرامش دهد . شما می توانید به جای نگرانی در مورد ایمنی و دوام تجهیزات خود ، بر یادگیری مهارت های جدید و بهبود تکنیک خود تمرکز کنید .

به طور کلی ، خرید حلقه های هوایی که استانداردهای ایمنی را رعایت می کنند برای ایمنی ، دوام و عملکرد هر دو مجری و تجهیزات ضروری است .

 

 

 

چرا باید اریال هوپ را امتحان کنید

اول از همه ، این یک راه منحصر به فرد و هیجان انگیز برای به چالش کشیدن بدن و بهبود آمادگی جسمانی است .

درست مانند رقص با میله ، می تواند به شما کمک کند قدرت و انعطاف خود را افزایش دهید .

علاوه بر فواید فیزیکی ، حلقه لیرا می تواند یک خروجی سرگرم کننده و خلاق برای ابراز وجود نیز باشد .

حلقه Lyra یک تجربه هیجان‌انگیز و فوق‌العاده ارزشمند را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما احساس قدرت و انرژی بدهد .

اریال هوپ چالشی فیزیکی و ذهنیست و پس از هر تمرین با درگیر کردن تمام عضلات بدن علاوه بر افزایش قدرت جسمانی و انعطاف ، به شما افزایش تمرکز ذهنی ، احساس اعتماد به نفس و آرامشی خواهد داد که تنها با تجربه کردن این وسیله به آن پی خواهید برد به طوری که بعضی ها آن را یوگای با حلقه می نامند . این ورزش را میتوان به دلیل فرم های بینظیر و زیبایش نوعی هنر نامید که با انجام حالت های ، ذهن را پرورش میدهد و به دلیل مفرح بودن جوی شاد و لذت بخش را در باشگاه یا هر محیط ورزشی بوجود می آورد و به بهترین شکل ورزش و تفریح را ترکیب خواهد کرد .

اریال هوپ چه مزایایی برای بدن و تناسب اندام خواهد داشت ؟

این ورزش تمرینی برای تمامی عضلات بدن است و به مربی یا ورزشکار قابلیت خلاقیت و طراحی تمرینات بی شماری خواهد داد . در ابتدا معمولا ورزشکاران با حرکات پایه و یادگیری حفظ تعادل ورزش را آغاز میکنند که بیشترین تاثیر را بر بالا تنه و خصوصا شانه ها خواهد داشت اما به مرور زمان و با یادگیری حرکات پیشرفته تر تاثیر خارق العاده این ورزش را بر تمام بدن خواهید دید ، همچنین با یادگیری حالت های جدید باعث بهبود انعطاف بدنی ، افزایش تعادل و هماهنگی بین عصب و عضله خواهد شد .

اریال هوپ (Aerial Hoop) یا حلقه هوایی (همچنین به عنوان لیر ، حلقه هوایی یا حلقه/ حلقه ها شناخته می شود) یک دستگاه فولادی دایره ای (شبیه یک حلقه) است که از سقف آویزان شده است و هنرمندان سیرک می توانند آکروباتیک هوایی را روی آن انجام دهند . می توان از آن ایستا ، چرخشی یا نوسانی استفاده کرد .

آیا همه افراد میتوانند با اریال هوپ تمرین کنند ؟

معمولا آغاز تمرین با این وسیله با حرکات ابتدایی مانند آویزان شدن با دست ، زیر بغل ، آرنج و یادگیری حفط تعادل آغاز میشود بنابر این قدرت بدنی بالاتنه ی فرد کمک کننده است اما شرط کافی نیست پس ورزشکاران آماتور هم میتوانند با تمرینات مناسب ، صبر و تداوم همزمان با افزایش تعادل قدرت بدنی لازم را بدست بیاورند . همچنین در ابتدا تمرینات یوگا و پیلاتس برای افزایش قدرت جسمانی و افزایش انعطاف در کنار کار با حلقه میتواندروند یادگیری حرکات روی حلقه را  کارآمدتر و موثرتر کند . تمرینات کاردیو نیز  همیشه مفید است و به افزایش استقامت و قدرت جسمانی شما کمک خواهد کرد .

جنس حلقه اریال هوپ

ساختار مستحکم و با دوام ساخته شده از لوله استیل با ضخامت 5 سانتیمتری  با تسمه ها و قلاب های مستحکم ، این وسیله را وسیله ای ایمن کرده که میتوانید تمرینات خود را با خاطری آسوده انجام بدهید .

به دلیل جنس آلومینیوم یا استیل ضد زنگ ، می توانید از این وسیله علاوه بر انواع باشگاه ها یا منزل به طور دائم در فضای باز و بدون نگرانی استفاده کنید .

نصب اریال هوپ

برای نصب این حلقه حتماً باید از جای بسیار محکمی برای اتصال استفاده نمایید . یکی از بهترین مکان‌ها برای اتصال ، سازه فلزی ساختمان است . به طوری که یک حلقه جداگانه به قسمتی از سازه ساختمان جوش داده شود . در صورتی که امکان استفاده از قلاب‌های جوش داده‌شده را ندارید ، می‌توانید از تجهیزات همراه حلقه اریال استفاده نمایید .

 

 

 

شاید اریال هوپ نمایشی به نظر بیاید اما تمرینات روزانه اریال هوپ فواید بسیاری دارند همچنین اریال هوپ ضریب سرگرمی زیاد دارد و یک کاهش دهنده استرس است .

Lyra یا حلقه هوایی (اریال هوپ) به دلیل طراحی هندسی خود مطمئناً یکی از رمانتیک ترین وسیله های ورزشی است . با این حال ، اجازه ندهید زیبایی آن شما را فریب دهد. انجام بعضی از حرکات حرفه ای با حلقه هوایی می تواند برای بدن بسیار ناراحت کننده باشد .

اریال هوپ یا لیرا یا حلقه هوایی یک قاب عالی برای ورزش و هنر ایجاد می کند .

 

سوالات متداول درباره اریال هوپ

حلقه اریال هوپ چه اندازه باید بگیرم؟

بهترین راه برای اندازه گیری قطر حلقه مورد نیاز این است که به صورت عمودی روی یک صندلی بنشینید و از پایه صندلی تا بالای سر خود را اندازه بگیرید . دو اینچ اضافه کنید، و این بهترین قطر برای شما است .

آیا اریال هوپ سخت است ؟

بله . هنرهای هوایی یک تمرین تمام بدن است که قدرت ، استقامت و انعطاف پذیری را به چالش می کشد . همچنین به شما کمک می کند تا با ترس های خود روبرو شوید !

در اریال هوپ چه ماهیچه هایی درگیر هستند ؟

همه آنها ! هنرهای هوایی یک تمرین فوق العاده برای تمام بدن و ذهن است ، بنابراین حتماً بدن خود را گرم کنید .

آیا اریال هوپ خطرناک است ؟

شاید بتوان گفت خود زندگی خطرناک است . هنرهای هوایی با درجه خاصی از خطر همراه است ، اما تمرین تجهیز ایمن ، استفاده از تشک تصادف ، تکنیک و درجه بالایی از عقل سلیم این عوامل را کاهش می دهد . همیشه با یک مربی واجد شرایط کار کنید و سوال بپرسید . هنگامی که تمام پایگاه ها را پوشش دادید ، فقط ذهن خود را برای تسخیر دارید .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *