02 شهریور
seoP662019

همه افراد به نوعی خواهان تناسب اندام و سلامتی هستند. معمولا اولین سوالی که از تازه واردانِ باشگاه می‌پرسیم این است که “هدفتان از ورزش کردن چیست و دوست دارید به چه چیزی برسید؟” اغلب پاسخ می‌دهند که: «می‌خواهم تناسب اندام داشته باشم؛ می‌خواهم وزن ایده آل داشته باشم».

این پاسخ به نظر کاملاً ساده به نظر می‌رسد، اما به این سادگی‌ها هم نیست. تناسب اندام واقعی به چه معناست و چگونه می‌توان به کاهش وزن و اندام مناسب رسید؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید!

تناسب اندام چیست؟

تناسب اندام برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. تعریف علمی رایج این است:

«تناسب اندام از نظر جسمانی به معنای بودن در وضعیت سلامتی و تندرستی است. تناسب اندام به عبارت دیگر به توانایی فرد برای انجام فعالیت‌های روزانه با عملکرد مطلوب، استقامت و قدرت برای مدیریت بیماری، خستگی، استرس و داشتن یک سبک زندگی فعال و متحرک گفته می‌شود.»

تناسب اندام شامل موارد بالا می‌شود ولی غیر از این‌ها مولفه‌های دیگری هم دارد که در ادامه به موضوعات دیگر اندام مناسب می‌پردازیم.

فواید تناسب اندام و ورزش کردن

«ورزش» فقط به معنیِ لاغر کردن یا خوش هیکل شدن نیست. بلکه بسیار فراتر و مهم‌تر از آن است. اگر قصد دارید تناسب اندام به معنای علمی (سلامتی قلبی عروقی/ قدرت عضلانی کافی/ انعطاف و تعادل مناسب/ روحیه بهتر) داشته باشید، باید بدانید که ورزش با یک برنامه اختصاصی و هدفمند، راه چاره است و شما را به تناسب اندام می‌رساند. در این مسیر می توانید روی مربیان فیتامین حساب کنید تا آن‌ها شما به هدف مورد نظرتان برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *